skatmamman.blogg.se

Jag som gillar att skriva....

Publicerad 2015-10-24 01:16:00 i Allmänt,

Detta vore verkligen något perfekt för mig. Att få skriva om det jag hatar allra mest. Just det hatar....för exakt två veckor sedan upptäckte jag en av de värsta saker man kan upptäcka. Ätstörningen. Den var osynlig till en början. Sakta och smygande gav den sig tillkänna och då kom den stora chocken. Ett stor svart hål öppnade sig under mig.
Familjen levde på som vanligt. Lite tunnare och lite mindre fortsatte dottern livet. Lite konstiga beteenden och kommentarer...får nog kolla upp det där...jo men hon äter ju....
Lite mindre, lite tunnare och så upp på vågen. 42kg....herrejösses....
Hur kunde jag missa? Är jag inte klok???

Kommentarer

Postat av: Anonymisen

Publicerad 2015-11-08 11:39:43

Jag förstår att du som mamma känner dig "dålig" då du inte kanske märkt sjukdomen tidigare. Ett tips som vi fick var att verkligen tänka ätstörningen som tex cancer. Man ser ju inte en tumör som växer långt inne i kroppen, eller hur? Du ska inte klandra dig själv, att ett barn får en ätstörning är aldrig någons "fel". Allt du nu kan göra är att försöka hjälpa bäst du kan! Sänder många goda tankar till er! Stor styrkekram!

Postat av: skatmamman.blogg.se

Publicerad 2015-11-10 08:34:28

Tack för dina ord och värmande tankar! Kram

Postat av: Linn

Publicerad 2016-05-22 09:52:22

Som en ätstörd själv så vet jag hur bra vi är på att "ljuga" och manipulera... jag ville såra pappa vid tillfällen men det är absolut inte hans fel att monstret flyttade in i mig - likväl det inte är ditt fel.
Din dotter har planerat väl hur hon ska kunna gömma det, kanske även för att skydda dig :)

Postat av: Linn

Publicerad 2016-05-22 09:52:24

Som en ätstörd själv så vet jag hur bra vi är på att "ljuga" och manipulera... jag ville såra pappa vid tillfällen men det är absolut inte hans fel att monstret flyttade in i mig - likväl det inte är ditt fel.
Din dotter har planerat väl hur hon ska kunna gömma det, kanske även för att skydda dig :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-05-23 22:09:06

Tack Linn för dina tankar! Jag hoppas du är påväg mot ett friskt liv. Ni har det så besvärligt med denna hemska monstersjukdom.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela